Alla inlägg den 27 april 2010

Av Marica Teir - 27 april 2010 20:55

Snart har det gått 6 v. sedan Bonnie parades och nu finns alla synliga tecken på att hon är dräktig!   När man tittar på henne så ser man att det är en valpmagen och inte bara för mycket mat. Magen har liksom breddat sej bakon sista revbenet. Spenarna är alldeles röda och konformade. Hon är konstant hungrig och tigger som aldrig förr. Ifs så har hon sedan ett par veckor tillbaks tiggt mer än vanligt. Sophinken är ett ständigt offer. Så fort vi öppnar dörren till sopskåpet så är hon där med sin nos och kollar läget. Jag börjar nu också se att hon lungnat sej lite i sitt sätt.  Fortsättning följer.....


Måste ju passa på och berätta om Tibah´s bravader också. I morse när jag kom hem från mitt nattjobb så gick jag först en liten runda med hundarna och sedan hem och hoppade i pyjamasen, släpper ut Tibah en sista gång innan jag ska lägga mej. Kollar snabbt mailen och går för att ropa in Tibah.... VA??? Ingen valp??? Alla som vet hur snabbt en saluki tar sej fram fattar att då hinner man inte springa runt och leta morgonrock för att se respektabel ut inför eventuella grannar som kan se en. Nej, ut på altanen fort som attan och på med ett par tofflor, ner i trädgården och försöka locka till sej valpen som på något konstigt sätt hamnat på fel sida av staketet??!? Staketet är ca 130 cm högt.....På något sätt fattade hon nog att det blev fel och kom snällt fram till grinden och in i trädgården.... Såg framför mej hur jag var tvungen att springa genom grannarnas trädgårdar iförd endast pyjamas och gubbens tofflor på jakt efter en saluki som har en helt annan åsikt än jag om inkallning. (Inkallning för saluki inebär att då vänder man och drar ett extra varv.) Slutade bra denna gången i alla fall.


//Marica

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards